Vragen over de Voetbal.nl app? Hier vind je het antwoord!

Redactie
KNVB Media
10 september 2019, 14:00

Ook in het seizoen 2019-'20 is Voetbal.nl het platform voor de amateurvoetballer. - Foto: Voetbal.nl.

Ook in het seizoen 2019-'20 is Voetbal.nl het platform voor de amateurvoetballer. In de beginfase van het seizoen hebben veel gebruikers vragen over het gebruik van de Voetbal.nl app. Bijvoorbeeld over het inloggen of toevoegen van favoriete teams. Wij hebben de belangrijkste vragen mét antwoorden op een rijtje gezet. Hopelijk helpen we jou op deze manier verder.

Ik kan niet inloggen in de Voetbal.nl of KNVB Wedstrijdzaken app. Wat nu?

De Voetbal.nl en KNVB Wedstrijdzaken app vallen onder één account, het KNVB account. Dit betekent niets anders dan dat je voor de KNVB Wedstrijdzaken app precies dezelfde inloggegevens dient te gebruiken als de inloggegevens die je in de Voetbal.nl app invoert. Probeer dus met dezelfde inloggegevens waarmee je inlogt in de Voetbal.nl app, in te loggen in de KNVB Wedstrijdzaken app.

Merk je dat je wel kunt inloggen in de Voetbal.nl app, maar dat je met dezelfde inloggegevens niet in de KNVB Wedstrijdzaken app kunt inloggen? 

Dan log je hoogstwaarschijnlijk op de Voetbal.nl app in als ‘toeschouwer’ en dient er op je club iets in de administratie aangepast te worden. In dit geval kun je contact opnemen met jouw vereniging en vragen of zij het mailadres, waarmee je inlogt in de Voetbal.nl app, bij jouw lidgegevens in de ledenadministratie vastleggen. Zodra zij dit hebben gedaan, kun je inloggen in zowel de KNVB Wedstrijdzaken app als de Voetbal.nl app.

Heb je helemaal geen Voetbal.nl app en wil je gewoon alleen inloggen in de KNVB Wedstrijdzaken app maar dat lukt niet?

Ook in dit geval kun je het best even contact opnemen met jouw vereniging en vragen of zij het mailadres, waarmee je wilt inloggen in de KNVB Wedstrijdzaken app, bij jouw lidgegevens in de ledenadministratie kunnen vastleggen. Zodra zij dit hebben gedaan, kun je inloggen in de KNVB Wedstrijdzaken app.

Ik zie een verkeerd/oud team in de app staan. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn huidige team weer in de app zie?

Op deze vraag zijn eigenlijk twee antwoorden mogelijk.

Wissel van favoriet team

Het kan zijn dat je simpelweg even van ‘favoriet team’ moet wisselen. Dit is heel eenvoudig zelf te doen in de app. Zodra je naar het team gaat dat je nu ziet, zie je ernaast een sterretje. Zodra je op het sterretje tikt ‘ontvolg’ je dat team als het ware als favoriet. Vervolgens ga je naar het team waar je nu speelt en dat je nu wilt volgen en daar tik je naast de teamnaam op het sterretje. Je volgt nu het voor jou juiste team als favoriet.

Je bent nog niet in het juiste team ingedeeld

Het kan ook zijn dat jouw vereniging jou nog niet in het nieuwe juiste team heeft geplaatst. Een voorbeeldje: Je zat vorig seizoen bij JO-12 en bent nu overgegaan naar de JO-14. Het is mogelijk dat jouw vereniging de ledenadministratie nog niet heeft bijgewerkt, waardoor jij nog staat ingedeeld bij JO-12. En omdat je nog niet in het nieuwe team bent ingedeeld, zie je dit team nog niet in de app.

In dit geval kun je even contact met je club opnemen, om na te gaan of zij jou al wel in het juiste team in de ledenadministratie hebben ingedeeld. Zodra de club jou in het juiste team indeelt, zie je dit direct terug in de app.

Ik wil de foto/gegevens van mijn kind in de app wijzigen. Hoe doe ik dat?

Deze vraag wordt veel gesteld. Kinderen jonger dan 16 jaar, kunnen gegevens in de app niet zelf wijzigen. Ouders kunnen dit wel. Dit kan als volgt:

Je dient in de app in te loggen. Vervolgens kun je onder ‘Instellingen > Mijn kinderen’ de gegevens van je kind(eren) beheren. Zie je onder de optie ‘mijn kinderen’ niets staan? Geen zorgen, je club dient in dit geval allereerst een en ander in de administratie aan te passen, zodat jij de gegevens in de app kunt beheren. Je kunt het volgende doen:

Neem contact op met de club en vraag de ledenadministratie het volgende: De ledenadministrateur van de vereniging dient bij de persoonsgegevens van het lid een e-mailadres in het veld “E-mail ouder/verzorger 1” eveneens in te voeren.

Zodra de vereniging het e-mailadres heeft toegevoegd, kun je als ouder/verzorger in de app naar het menu Instellingen > Mijn kinderen gaan. Tik hier het betreffende kind aan en wijzig de gegevens.

 

Heb jij andere vragen over het gebruik van de Voetbal.nl app? Neem dan contact met ons op. 

Terug naar boven